Busrejse til Berlin blev en chokerende oplevelse for passager, da chauffør over længere tid tjekkede sin mobil under kørslen.
En afslappende oplevelsestur til Berlin med bus fra Aarhus blev en temmelig ubehagelig oplevelse for Gitte Luk. Chaufføren i Flixbus kunne ikke nøjes med at tjekke sin mobil. Han både læste og sendte SMS’er under kørslen på E45. Gitte Luk beretter om turen på Facebook:
“Jeg havde booket ”panorama seat”, så jeg havde frit udsyn til, hvad chaufførerne havde gang i. Efter Hamburg prikkede jeg chaufføren på skulderen og spurgte, om jeg skulle overtage kørslen, så han kunne få sendt sine beskeder.”
Chaufføren svarede blot “it’s ok” og endte med at lægge telefonen væk.
Har klaget til busselskabet
Gitte Luk syntes bestemt ikke, at det elementære brud med trafiksikkerheden er i orden. Så hun har forsøgt at klage til Flixbus og senere kontaktet politiet.
Gitte Luks oplevelse har udløst en række kommentarer på Facebook. Det fremgår, at Flixbus er et busselskab, der ofte har slinger i valsen. Virksomheden har på Trustpilot en kundetilfredshed på 1,4 ud af 5 stjerner.
Allermest klager kunder over, at de ikke kan komme i kontakt med selskabet. Det har tilsyneladende et temmelig nonchalant forhold til kundeklager.
Foto: Gitte Luk